menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koperwormen in aardappelen

Ga naar meest recente reactie

Woutdr

Woutdr

hoe kan je dit best voorkomen?
zaterdag 25 augustus 2012 - 19:51
veenmol

Veenmol

'tZijn toch van die gele wormen van ong 2 -2,5 cm lang en harde om plat te drukken ?
Ik zou zeggen grondontsmetten voor het planten ,en na enkele jaren naeen ben je er vanaf
zondag 26 augustus 2012 - 11:11
Woutdr

Woutdr

inderdaad die gele , harde die je niet makkelijk platdrukt...

grond ontsmetten met?
zondag 26 augustus 2012 - 12:56
Bombycilla

Bombycilla

Ik zou zeggen grondontsmetten voor het planten ,en na enkele jaren naeen ben je er vanaf

Wat een ...........

Dit zijn larven van Kniptorren,die vliegen als de beste,of wou je de hele wereld ontsmetten

Grondontsmetting na aardappelteelt is in de landbouw verboden en dan raad je het iemand in zijn tuin aan
zondag 26 augustus 2012 - 13:20
Woutdr

Woutdr

wat wel te doen dan?
zondag 26 augustus 2012 - 14:24
Bombycilla

Bombycilla

zijn het er veel dan?
zondag 26 augustus 2012 - 15:29
veenmol

Veenmol

Bij mijn weten is grondontsmetten in de landbouw niet verboden op het juiste moment en juiste dosis ,dus als je het nu doet voor de winter is alles al uitgewerkt tegen vlgd jaar en weggespoeld .
Ik leef toch ook nog en graag en ben nog in goede conditie ook niettegenstaande mijn ouderdom
Overdrijven kan men altijd ,hoe er anders vanaf geraken ?
Met mollen misschien ?
zondag 26 augustus 2012 - 17:55
Woutdr

Woutdr

zijn het er veel ??


als je de helft van u patatten moogt weggooien vind ik het te veel
is wel eerste jaar dat dit deel moestuin is, daarvoor heel lang gewoon gazon geweest misschien daardoor?

mollen heb ik ook vrij veel
en daar doe ik niets aan, mooie molshopen heb ik dan ook
zondag 26 augustus 2012 - 20:23
Bombycilla

Bombycilla

de vroegere grasmat zal de reden zijn.
@ Veenmol domme vragen bestaan niet maar domme antwoorden dus wel
ontsmetten helpt niet tegen vliegende insecten,ontsmetten werd gedaan tegen aaltjes.
jij noemt wegspoelen maar dit heet uitspoelen en dat is precies de reden dat deze middelen in ons drinkwater terecht komen,vindt jij niet erg, maar verstandige mensen wel
donderdag 30 augustus 2012 - 18:51
veenmol

Veenmol

@domby moet ik hieruit besluiten dat uw antwoord dom is ,want het gaat hier wel over koperwormen en die vliegen niet bij mijn weten en als je verstandig bent met zulke antwoorden laat ik aan verstandige mensen over ?

Beleefde groetjes :veenmol
vrijdag 31 augustus 2012 - 11:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon