menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenten in de siertuin

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Ik zou graag wat groenten in de tuin willen verbouwen. Ik heb 2 borders met sierplanten nu. Er zijn vast wel groentenplanten die een mooie sierwaarde hebben voor de tuin zonder dat het rommelig staat in de tuin.
Heeft iemand tips?
Ik dacht sowieso aan wat rabarber op een kale plek in de hoek van de tuin aan beide kanten van mijn tuinbankje.
zondag 25 maart 2012 - 09:58
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb al een paar keer een foto gezien van Toscaanse Palmkool in de siertuin. Dat was wel heel mooi.
Snijbiet heeft hele mooie gekleurde stelen en een klimrek met boontjes ziet er ook mooi uit.
maandag 26 maart 2012 - 08:38
Tarragon

Tarragon

Goed idee van jou. Waarom zouden groenten met hun bloemen, vruchten of zelfs stengels niet ook een decoratieve waarde kunnen hebben en tussen de bloemen staan?

Ik denk aan snijbiet in verschillende kleuren, rode kool, bloemkool, romanesco, boontjes, erwtjes, aubergines in diverse kleuren, komkommer, paprika, tomaat, pompoen, aardbeitjes.

Vooral bij vruchtgroenten heb je dubbel plezier: eerst van de bloemetjes, en later van de (kleurige) vruchten.

Als je de groenten met overleg plaatst tussen de bloemen, zullen bepaalde soorten elkaar ook nog extra ondersteunen.
maandag 26 maart 2012 - 08:54
HappyDeez

HappyDeez

Die snijbiet vind ik er wel erg mooi uit ziet in al die kleurtjes. Aardbeitjes heb ik al.

Iets met fruit zou ik toch ook nog wel erg leuk vinden. Het is een plek waar zo rond 1 uur de zon pas schijnt. Dus niet de hele dag vol in de zon.
maandag 26 maart 2012 - 09:32
HappyDeez

HappyDeez

Die snijbiet vind ik er wel erg mooi uit ziet in al die kleurtjes. Aardbeitjes heb ik al.

Iets met fruit zou ik toch ook nog wel erg leuk vinden. Het is een plek waar zo rond 1 uur de zon pas schijnt. Dus niet de hele dag vol in de zon.
maandag 26 maart 2012 - 09:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon