menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenten kweken naast drukke gewestweg

Ga naar meest recente reactie

TuinmanTom

TuinmanTom

Ik hoorde vanmorgen een onrustwekkend interview op de radio met prof Nicolas Van Larebeke, iemand die zich bezighoudt met metingen in vlaanderen van zware metalen en andere fijne stoffen slecht voor je gezondheid.
Hij raadt af om groenten uit eigen tuin (en eieren van eigen kippen) te consumeren, indien je binnen 150m van een autostrade of drukke gewestweg woont, of in de buurt van zware industrie.

M'n tuin is vlakbij een enorme drukke gewestweg, maar heb hier eigenlijk nooit bij stilgestaan. M'n plannen om m'n moestuin volgend jaar wat uit te breiden misschien toch maar opbergen, dat ik geen heel seizoen sla met PCB's en lood in moet eten
vrijdag 30 september 2011 - 14:04
daggie01

Daggie01

je kan je grond ook laten testen op zware metalen
je kan het even naar een lab brengen en hun kunnen gelijk advies geven of het verstandig om groente daar te kweken
en een kasje is denk geen optie als het in de grond zit de zware metalen
vrijdag 30 september 2011 - 22:01
Borsalino

Borsalino

Wat dan met groenten die je koopt en geoogst zijn naast een snelweg waar je dus geen weet van hebt
vrijdag 30 september 2011 - 22:06
driesenco

Driesenco

En dan water geven dat je opgevangen hebt op het dak van je serre ? Breng je toch dezelfde viezigheid er in ?
zaterdag 8 oktober 2011 - 21:33
nathalieke

Nathalieke

hopelijk komt dat in orde, zou ik ni graag voorhebben, maar langs de andere kant, ja heb je al eens naar de velden naast de autostrades gekeken???
vrijdag 28 oktober 2011 - 23:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon