menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras kapot spuiten

Ga naar meest recente reactie

schuppe

Schuppe

hey
ik wil gazon verwijderen voor mijn moestuin te vergroten
wanneer kan ik dat het beste doen??
alvast bedankt voor je hulp
zondag 4 september 2011 - 20:29
garfield

Garfield

Spuiten kan gewoon bijna altijd. Maar waarom spit je het gewoon niet om. Dat gif zal nooit geheel afbreken zoals fabrikanten soms beweren. En spitten zul je toch wel een keer moeten om de grond los te maken en voedingstoffen toe te voegen. Dus spuiten is een overbodige handeling in mijn ogen. En ik zal wel niet de enige zijn.
zondag 4 september 2011 - 20:41
FransNL

FransNL

Besluit je toch tot kapotspuiten met een middel zoals Round Up , koop dan liever een merkloos product glyfosaat want dat is het bestanddeel van Round Up maar merkloos is vele malen goedkoper . Het middel is goed werkzaam zolang er nog een redelijke groei in het gras zit. Nu dus !
zondag 4 september 2011 - 21:22
christine2

Christine2

Leg grote stukken karton van grote dozen
over het stuk grond, leg die vast met stenen.
Laat dat zo heel de winter liggen. Gazon is weg
ook het karton en je kunt de grond dan omspitten.
groetjes
zondag 4 september 2011 - 22:00
Pieter2

Pieter2

Maak er wat handenwerk van... Spit het gewoon om of plag de zoden eraf. Je moet sowieso gaan spitten.
zondag 4 september 2011 - 23:09
Patattenriek

Patattenriek

Besluit je toch tot kapotspuiten met een middel zoals Round Up , koop dan liever een merkloos product glyfosaat want dat is het bestanddeel van Round Up maar merkloos is vele malen goedkoper . Het middel is goed werkzaam zolang er nog een redelijke groei in het gras zit. Nu dus !

Waar kan men terecht om het merkloos product glyfosaat te kopen? (Belgie hier)
Heb al wat gegoogeld maar niet direct iets gevonden. Meestal wordt daarnaast de merknaam Roundup genoemd.

Mvg.
maandag 5 september 2011 - 08:21
Mandy

Mandy

Niet spuiten... Zeker niet in de groententuin..... Er blijft wel een residu van ongeveer 35% achter..... eet smakelijk en eet gezond

En goed voor het milieu

Gewoon lekker beginnen met omspitten.... en dan binnen een paar weken mest erdoorheen/eroverheen voor de winter.....
maandag 5 september 2011 - 08:23
Patattenriek

Patattenriek

Ik zou het niet gebruiken om het gras kapot te sproeien, laat staan om daarna een groententuin aan te leggen maar wel om mijn oprit en paden onkruidvrij te houden.
Als het enigzins kan zo goedkoop mogelijk want die onkruidverdelgers met merknaam zijn best niet goedkoop.
maandag 5 september 2011 - 08:59
Mandy

Mandy

Allemaal dubbel werk.... gewoon lekker spitten, is nu ideaal weer ervoor... niet te warm.....
maandag 5 september 2011 - 21:18
deHaan

DeHaan

Inderdaad, gewoon omspitten en níet doodspuiten.
maandag 5 september 2011 - 21:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon