menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ocharme onze groentjes

Ga naar meest recente reactie

Marlijs

Marlijs

Volgens een artikel in de krant kan de droogte nog maanden aanhouden!

iemand enig idee of het zinvol is om onkruid te laten staan om de grond vochtig te houden? Zijn er nog andere mogelijkheden buiten water gieten? (want water wordt een schaars goed!!)

Ik denk dat een vorm van combinatieteelt misschien kan helpen... ik bedoel daarmee laaggroeienden langs hooggroeienden (bv basilicum bij tomaten) om zo het vocht in de grond vast te houden???...

klopt dit?

zijn er nog tips? ideetjes??

groetjes, en ondanks de droogte: geniet van de zon!
vrijdag 6 mei 2011 - 14:33
Pieter

Pieter

Onkruid zal ook water gebruiken hoor. Wat je kan doen is wel eventueel uitgetrokken onkruid laten liggen als mulch, maar dan moet je opletten dat het wel niet alsnog in het zaad komt.
De bovenste laag grond regelmatig losmaken helpt ook, dan komen de grondwaterporiën niet tot de oppervlakje, maar worden deze enkele cm eronder onderbroken.
vrijdag 6 mei 2011 - 15:43
Lino

Lino

Hoe meer plantjes er groeien des te droger ze de grond zuigen toch?
Zou mulchen geen betere oplossing zijn?

Ik heb net stro rond mijn aardbeien gelegd, eigelijk om de bessen proper te laten liggen, maar dat zal ook wel verdamping helpen tegengaan hoop ik.
vrijdag 6 mei 2011 - 15:44
Marlijs

Marlijs

onkruid laten liggen doen we ook sowieso, dat werkt idd wel. tgaat idd waarschijnlijk niet echt helpen om onkruid te laten staan. maar kdacht misschien door de schaduw op de grond ofzo...

stro kan ik wel proberen...
vrijdag 6 mei 2011 - 15:52
kittykat

Kittykat

Hallo, tussen de groente is karton ook goed en een plank tussen de rijen , je kunt er gemakkelijk oplopen en vermijd onkruid en eronder kan het water niet nuteloos verdampen , het is wel geen te mooi zicht , nogal rommelig maar alle beetjes helpen .
vrijdag 6 mei 2011 - 17:20
Marlijs

Marlijs

karton is ook een goed idee! en dat verteert op den duur wel!

gelukkig is er vannacht een ferm onweer gepasseerd en is er eindelijk toch een pak regen gevallen!

oef!
dinsdag 10 mei 2011 - 13:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon