menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe kweekgras verwijderen op plaats nieuwe kas

Ga naar meest recente reactie

alexdejong

Alexdejong

Hallo allemaal,

Ik wil gaan beginnen met groenten kweken in een kas.
Nu is het zo dat ik binnen de week de kas ga plaatsen op een stukje grond met daarop kweekgras.
De vraag is dus hoe kom ik van dat kweekgras af zodat ik volgend jaar in de volle grond kan telen?
Ik ben geen voorstander van roundup omdat dat toch in de bodem gaat zitten en volgend jaar opgenomen wordt door de groenten.
Wat is het beste om te doen? plaggen wegsteken en een jaar lang afdekken met zwart plastic? Of op welke wijze kan ik dit jaar toch nog mijn plantjes uitzetten in de volle grond in de kas?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
Alex
vrijdag 6 mei 2011 - 01:08
Limoncello

Limoncello

Ik zou de graszoden eraf doen met een spade. Zo heb ik al 80m² gedaan

Alles spitten met de spade en 1 winter wachten (als het kan) om de grond te breken of anders een groenbemester zoals phacelia te zaaien dat de grond losmaakt en ook bemest.

Verschillende manieren dus...
vrijdag 6 mei 2011 - 07:11
Mandy

Mandy

Ik heb ook alles weggespit, meter na meter...... nu is mijn groententuin helemaal schoon zelfs zonder enig gifmiddel te gebruiken, dat komt er bij mij niet in

Het is veel werk, want echt alles moet eruit... soms best diep spitten maar dan heb je daarna ook een stuk minder werk..... alleen maar het "gewone" onkruid..... en dat is wel te hanteren ( meestal ) ...



vrijdag 6 mei 2011 - 08:16
Mandy

Mandy

WELKOM op dit forum, Alex
vrijdag 6 mei 2011 - 08:17
Limoncello

Limoncello

Oeps, niet gezien dat hij nieuw was.

Welkom Alex! (Brussel in Flevoland? is daar dan wel een regering? )
vrijdag 6 mei 2011 - 08:28
garfield

Garfield

Zo ben ik er vanaf gekomen. Eerst spitten en alle kweekgras wat je ziet er uit halen. Daarna de grond vele maanden braak laten liggen en wekelijks controleren of er niet een klein stukje is blijven zitten. Zo ja haal je dat direct weer weg. Na een half jaar zul je zien dat alles weg is. En eenmaal weg blijft het ook weg. Dat in tegenstelling tot alle zaadonkruiden. Dat blijft terugkomen.
vrijdag 6 mei 2011 - 09:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon