menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenplant snoeien

Ga naar meest recente reactie

ws87

Ws87

Omdat ik het via de zoekfunctie niet kon vinden maar even zo
Ik heb in mijn tomatenplant inmiddels verschillende bloemen, maar echt hard gaan ze niet..

Nu heb ik twee takken in de plant die toch wel erg groot worden in vergelijking met de rest, is het aan te raden deze te snoeien?

Ik voeg even een foto toe ter verduidelijking.
Als ik hem kan en mag snoeien, doe ik dat dan op de geel aangegeven stukken?

Bedankt!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 4 mei 2011 - 19:13
hugo

Hugo

die mag je weghalen tot tegen de stam,, de twee onderste blederen op de hoofdstam mag je ook afbreken

groetjes
woensdag 4 mei 2011 - 19:49
ws87

Ws87

Het is een gele-tomaat
woensdag 4 mei 2011 - 19:49
Mandy

Mandy

Is het goed om nu al de onderste takken van de tomatenplanten te verwijderen?????
woensdag 4 mei 2011 - 22:13
ws87

Ws87

Als ik zo over het internet struin, dan lees ik inderdaad dat je zoveel mogelijk energie richting de bloem/vrucht moet creëren. Dan kan een beetje snoeien op z'n tijd toch geen kwaad?
donderdag 5 mei 2011 - 00:15
Mandy

Mandy

Blijkbaar niet....... Ik haal de onderste bladeren er ook wel af maar dan pas als de tomaten gaan rijpen zodat de zon er beter bij kan komen......
donderdag 5 mei 2011 - 00:19
ws87

Ws87

Voor mij is het allemaal nieuw haha, dus daarom probeer ik zoveel mogelijk informatie te krijgen
donderdag 5 mei 2011 - 08:44
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Interessante vraag, doch de meningen zijn verdeeld...
donderdag 5 mei 2011 - 08:59
Gehenna

Gehenna

Tiens, lijkt een beetje op 'mijn misbaksels' vorig jaar. Had er de zijtakken afgehaald en op elke plant kwam 1 tomaat. Ja 1 tomaat. Blijkbaar was het een struiktomaat en mochten die zijtakken er niet af.
Ik zou de soort eens opzoeken om te zien of het een struiktomaat is of niet.
donderdag 5 mei 2011 - 09:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon