menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten buiten

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Dat zijn planten buiten,en die vallen best mee al zeg ik het zelf,ze zijn dikker dan die in de serre,ik denk dat in de serre het wat te warm geweest is,en eten ook al acht dagen van onze vruchten,ik heb overal in de tuin tussen de bloemen nog hier en daar een tomaat staan,ik had ze zelf gezaaid en kan ze dan ook niet weg werpen,ook die vallen best mee.
groetjes Richard[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 29 juli 2010 - 21:50
cetinel

Cetinel

amai! daar hangen veel aan! mooi hoor,smakelijk!!
ik wacht op de eerste rijpe(de orange bananas beginnen hier en daar te verkleuren)
bij mij staat alles buiten.
donderdag 29 juli 2010 - 22:23
Matabish

Matabish

Hoe dóen jullie dat??????????
Al m'n tomatenplanten groeien door het dak van de speciale tomatenserre...die zou toch hoog genoeg moeten zijn?
'k Heb nog maar een vijftal beginnende italiaantjes gezien en één ronde...
'k Heb ze een paar dagen geleden nochtans getopt en vandaag een groot deel van de bladeren gesnoeid!
Verleden jaar zo goed als géén opbrengst en dit jaar ziet het er ook maar zielig uit!
'k Zal zeker geen tomaten moeten invriezen en ervan eten zal ook gene vette zijn!
donderdag 29 juli 2010 - 22:47
cetinel

Cetinel

mijn tomatenplanten buiten zijn nu ook bijna 2 meter hoog hoor,ik ga e ook toppen want anders kan ik er niet eens meer aan.....
maar er hangt wel redelijk wat op,als ze ook rijp geraken ben ik content!
mischien geef je ze teveel mest en water???
donderdag 29 juli 2010 - 22:52
Matabish

Matabish

Ze staan in speciale tomatenzakken, dus moet ik oppassen met water geven.
Ze krijgen drinken als ik zie dat ze wat slap beginnen te hangen en één keer op 3 doe ik er dan wat vloeibaar mest in.
Maar juist de aangegeven hoeveelheid, een half maatje per 9 liter water.
'k Heb wel wat verdroogde bloemekes gezien door de hittegolf laatst.
donderdag 29 juli 2010 - 23:10
cetinel

Cetinel

tiens,ik zou het ook niet weten...die zakken heb ik geen ervaring mee,bij mij staan ze in de vollegrond,ik heb in het begin gemest en tijdens de droogte af en toe royaal gewaterd,verder doe ik enkel opbinden en de onderste bladeren verwijderd.....
donderdag 29 juli 2010 - 23:40
zourky

Zourky

Als ik een goede maand geleden hier op het forum de vraag gesteld had over neusrot bij tomaten in de serre,dan had Guy mij geantwoord met de mogelijke oorzaken en daar waren er twee bij waar ik rekening heb met gehouden,nog meer de zon tegen gaan dus exstra gewit en meer water geven in plaats van éénmaal per dag driemaal per dag,en alles is goed gekomen.Met die droogte en warmte had ik de planten die buiten stonden ook alle dagen water gegeven.Het toppen bij planten buiten dat deed ik zoals mijn vader vroeger,die zei op drie trossen bloemen de top er uit en blijven de dieven verwijderen,in het serretje laat ik ze tot de hoogte van de koord waar ik ze rond leid.
groetjes Richard
vrijdag 30 juli 2010 - 07:47
verbena46

Verbena46

Richard, een compliment voor de prachtige dikke tomaten die je hebt gekweekt.
Ik heb al een maand dikke rijpe tomaten en ze zijn verrukkelijk.
Alles staat hier buiten in de erg felle zon en geef altijd royaal water ook omdat het hier erg warm is.(en hoemeer zon hoe zoeter de tomaten)
Kweek tafeltomaten en tomaten om te conserveren waar ik dit weekend zal mee moeten beginnen.

gr.Verbena
vrijdag 30 juli 2010 - 10:42
cee

Cee

We hebben gisteren ook de eerste tomaten geplukt, en die direct ook geconsumeerd, super zoet, vol smaak, precies gezonde snoepjes.

Voor de andere tomaten wordt het nog een eindje wachten, aangezien we er teveel (7 a 8 trossen per plant) laten aanstaan, dan groeien en rijpen ze wat tragen, maar heb je er wel veel meer!!

Je kan tomaten die in september nog niet rijp zijn ook nog binnenshuis laten verder rijpen.
vrijdag 30 juli 2010 - 11:13
Matabish

Matabish

Zourky, ik wou dat ik jóuw tomaten had! Ik krijg het water in de mond als ik die zie!

Cee, ik vind jouw avatar REUZE!!!
vrijdag 30 juli 2010 - 11:31
Jorg

Jorg

Zien er goed uit zourky. Is je gegund na al de problemen met neusrot e.d. Moestuin
vrijdag 30 juli 2010 - 16:09
zourky

Zourky

Ja het neusrot was bij die in het serretje,bij deze buiten is er niets van,volgend jaar zet ik er terug buiten,zolang we zulke zomers hebben is dat top.
groetjes Richard
vrijdag 30 juli 2010 - 19:12
Victor44

Victor44

Wij hebben al verschillende potten tomatenpuree ingemaakt ,en al 3 maal soep van verse tomaten. Ik geef jullie een goede raad,zet vooral vroege tomatenrassen wil je snel rode tomaten oogsten. De meeste rijpe hangen hier wel in de tunnelserre,maar ik heb vandaag toch al een hele doos mooie rode tomaten afgeplukt van de Tolstoi tomaten die buiten onbeschermd in volle grond staan.
grtjs
zaterdag 31 juli 2010 - 21:09
Matabish

Matabish

Mag ik bij jullie een kommetje tomatensoep komen eten?
Met mijn vier kleine groene tomaatjes die er nu hangen zal ik de eerste maanden nog geen tomatenvelouté moeten maken!
En da's zó lekker met verse ballekes en een scheutje room!!!
zaterdag 31 juli 2010 - 21:14
Victor44

Victor44

Kom maar af Matabish,maar eh...de room dat wordt Alpro soya-room hé. We moeten allebei op onze Cholesterol letten,en door Victor zijn hartoperatie in december ll. is dit wel van tel hé! Hij neemt dan alleen maar tomatensoep,en ik doe er een beetje soyaroom bij in mijn kommetje .
grtjs
Mia
zaterdag 31 juli 2010 - 21:56
Matabish

Matabish

Ik ook hoor...soya room of 0% room! 'k Heb zelfs ook plantaardige room van 'Carnation'!
Allemaal even lekker!!!
Bedankt in ieder geval, als ik eens in de buurt kom en ik kan m'n goesting op tomatensoep niet meer bedwingen........
zaterdag 31 juli 2010 - 22:01
molleke32

Molleke32

Richard,
ik ben op zoek naar tomatensoorten die buiten kunnen; welke heb jij staan als ik vragen mag?
Mvg,
Vicky
maandag 7 maart 2011 - 19:18
zourky

Zourky

Hallo Vicky
De tomaten die ik verleden jaar had waren pyros F 1
groetjes Richard
dinsdag 8 maart 2011 - 08:28
molleke32

Molleke32

En vanaf wanneer zetten jullie de tomaten buiten in volle grond? Is dat ook pas na de ijsheiligen?
woensdag 30 maart 2011 - 17:08
printemps

Printemps

Inderdaad na 15 mei
Maar als ze vorst voorspellen kan je ze afdekken snachts met vlies
Ik heb er al 2 buiten staan, klein tuintje

mvg
woensdag 30 maart 2011 - 17:11
cetinel

Cetinel

staan ze in pot of in de vollegrond?? mijn tomatenplanten zijn weer te groot aan het groeien,elk jaar weer,te enthousiast en vroeg zaaien dus.....gelijk met de pepers en paprikas,maar die groeien veel trager,ze staan nu elke dag af te harden buiten,heb ze enkel afgelopen nacht binnen gepakt,als het nie vriest blijven ze nu volledig buiten,ten eerste om af te harden,ten tweede om niet te snel meer te groeien....
als ik ze nu in vollegrond zou zetten en de bodem met stro bedekken,bij vorst vliesdoek erover( eventueel met een boog)zou dat dan te doen zijn?
als ik die allemaal in een individuele pot moet zetten dan heb ik heel veel potten nodig,en heel veel paats l,en dat heb ik niet....
woensdag 30 maart 2011 - 18:49
Victor44

Victor44

Ken je deze spreuk niet meer Cetinel:"Haast en spoed is zelden goed!"
Ik vrees dat als je die planten nu al in volle grond zult zetten,er bij een eventuele komende nachtvorst (en dat kan nog altijd!) niet veel zullen overleven.Tenzij je er zoals je zegt bogen over zet en dan folie + of bolletjesplastiek over hangt,maar dan nog?
donderdag 31 maart 2011 - 15:36
printemps

Printemps

Die van mij staan in de volle grond
Ik zal wel zien wat er van komt

mvg
donderdag 31 maart 2011 - 15:46
an

An

ik heb nog zaailingen staan ,en zodra het eerste blaadje er aan komt verpotten enz enz.
wat zijn jullie snel,ik hoop dat ik tegen 15 mei aardige plantjes heb.
gr an

Zourky want staan jou tomaten mooi,en wat een goede plek zo tegen dat hek.
vrijdag 1 april 2011 - 10:18
zourky

Zourky

Mijn planten zijn nu ongeveer 20 cm hoog,maar ik plant er niet meer dan 6,had een pakje zaad gekocht waar maar 8 zaadjes in zaten en 6 heb ik er van,verleden jaar te veel tomaten geplant,en er zitten er nog genoeg in de diepvries.
groetjes Richard
vrijdag 1 april 2011 - 11:39
an

An

Dan ben jij er ook snel bij mijne zijn hooguit 5 cm misschien iets groter.
en moet ze nog ver spenen zoals ik zei.
vrijdag 1 april 2011 - 11:56
zourky

Zourky

Hoe komt die reclame bij mijn bericht,dat is al tweemaal ligt het aan mij of komt dat zo maar
vrijdag 1 april 2011 - 13:47
molleke32

Molleke32

Zourky, je moet vanboven naar mijn profiel gaan en daar beneden staat reclameblokken uitschakelen, dat moet je aanvinken en dat opslaan, dan zijn die weg;

Groetjes Vicky
vrijdag 1 april 2011 - 14:51
zourky

Zourky

Bedankt Vicky,dus het lag aan mij.
vrijdag 1 april 2011 - 17:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon