menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappel Anais Oogst valt heel erg tegen

Muis

Muis

Hallo Allemaal.

In maart heb ik pootaardappelen gehaald en ze een aantal weken laten voorkiemen. Op 15 april de grond in gedaan en gewoon normaal water gegeven en verders niks geks gedaan. Ik heb ze gepoot in 90 liter bakken en in een bak zaten twee pootaardappelen en in een de tweede bak 3. Gisteren na ruim honderd dagen de aardappes gerooid. Nou de opbrengst viel heeeel erg tegen. Misschien 4 redelijke aardappels en een stuk of 15 hele kleine formaat knikker. Wat heb ik verkeerd gedaan??

Groetjes Muis
woensdag 28 juli 2010 - 12:25
garfield

Garfield

Ik heb dit jaar eigenlijk dezelfde ervaring met Anais. Vorig jaar had ik gemiddeld wat aardappels meer en waren ook nog eens zeer groot. Dit jaar hebben ze het bij mij te droog gehad. Op een meer voedzamer stukje met meer (natuurlijk) water heb ik Frieslander gepoot. De opbrengst is enorm. Van 35 poters heb ik nu 6,5 piepschuimbakken vol staan. (In één bak kan ongeveer 10 liter) Van veel meer poters Anais heb ik nog geen 4 bakken. De Anais is natuurlijk wel lekkerder.
woensdag 28 juli 2010 - 14:06
maarekske

Maarekske

Akkoord met bovenstaande forummers.
Heb daarnet 6 struiken moeten uitdoen voor een half emmertje vroege . En dan nog het merendeel is minder dan varkensaardappelen.
En volgend jaar zul jue waarschijnlijk geen moeten zetten, want omdat ze van het jaar duur zullen zijn, gaat iedere landbouwer planten en dan zijn ze weer spotgoedkoop dat jaar. En zo blijven we bezig in de tuin en met plezier !
donderdag 29 juli 2010 - 14:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon