menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paarse tomaten

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Eerste paarse tomaten
Corvallis
In de proeftuinen van de staatsuniversiteit van Oregon in Corvallis VS zijn onderzoekers erin geslaagd een paarse variant van de tomaat te kweken. De nieuwe variant is zo donker van kleur als een aubergine. Volgens de vorsers is niet alleen de kleur nieuw in het tomatenwereldje, de paarse variëteit zou ook meer voedingsstoffen bevatten.
woensdag 1 november 2006 - 10:15
annd6

Annd6

He Tania,
daar had je zondag in Arendonk over verteld, bedankt om het te laten zien!
Zou je me het artikel kunnen doorsturen alstublief?
Groetjes
Ann
woensdag 1 november 2006 - 21:19
Bowie

Bowie

Komt eraan.
woensdag 1 november 2006 - 22:11
annd6

Annd6

Bedankt Tania,
ik kijk er naar uit.
Groetjes
Ann
woensdag 1 november 2006 - 22:25
cetinel

Cetinel

waa! die zou ik graag zetten zie
zoiets dat weer speciaal is....zouden daar binnen niet al te lange tijd geen zaden van beszchikbaar worden??,
reuze interessant vind ik dat..........
vrijdag 3 november 2006 - 21:39
cetinel

Cetinel

hmm zal nog niet voor direct zijn dat zaad,ben effe wat gaan googlelen en kwam dit tegen,ten vroegste na 2 jaar op de markt...

VS: onderzoekers ontwikkelen paarse tomaten

Tholen – Onderzoekers aan de universiteit van Oregon leggen momenteel de laatste hand aan de ontwikkeling van een paarse tomaat. De tomaat heeft niet alleen een afwijkende kleur maar bezit ook veel meer voedingsstoffen. De kleur van de tomaten is zo donker als een aubergine.

Het nieuwe pigment bevat dezelfde bestanddelen als blauwe bessen en van dit fruit wordt verondersteld dat het de kans op hart- en vaatziekten vermindert. Het onderzoek duurt al zes jaar en de onderzoekers denken het nieuwe ras binnen twee jaar op de markt te kunnen brengen.

Consumenten hoeven niet bang te zijn voor genetische manipulatie want het nieuwe ras is volkomen natuurlijk ontwikkeld op basis van wilde rassen die zijn gevonden in Zuid-Amerika.

vrijdag 3 november 2006 - 21:45
andre

Andre

Begin stillaan te dromen van tomaten

andre
vrijdag 3 november 2006 - 22:03
Tomateboer

Tomateboer

T'zijn der nog
vrijdag 3 november 2006 - 22:07
lacegarden

Lacegarden

ik niet, nu ben ik nog altijd bezig met zaden te nemen. Wij hebben vandaag nog twee bakjes tomaten kunnen plukken. Ik ben gisteren nog in delhaize geweest. Daar die coeur de boeufs gezien. Maar hoe die kwekersdat fixen, ik begrijp er niets van: die liggen in pakjes en die zijn allemaal juist even groot, evenveel nerven erin, ja ????
zaterdag 4 november 2006 - 00:07
Tomateboer

Tomateboer

Het zou toch leuk zijn moesten we zo'n kleur in de verzameling hebben he
grt
zondag 5 november 2006 - 09:17
Bowie

Bowie

Ik dacht dat paars al bestond.
zondag 5 november 2006 - 11:09
Tomateboer

Tomateboer

Echt paars blauw bestaat nog niet volgens mij
Maar ik denk dat ze vooral die echt goede voedingsstoffen bedoelen
grt
zondag 5 november 2006 - 11:10
Bowie

Bowie

Had jij of Rita of Nelly dat artikel in de krant nog niet gezien?
zondag 5 november 2006 - 11:12
Tomateboer

Tomateboer

Jawel,...tzit al uitgeknipt tussen mijn paperassen
grt
zondag 5 november 2006 - 11:44
lacegarden

Lacegarden

ik heb het vernomen van angelo, en dan hier op het forum gelezen.
kon iemand voor mij maar dagen uitvingen die 36 uren duren, dat zou welkom zijn. Ik weet echt niet meer aan wat eerst te beginnen. Nog altijd zaden nemen. Nog veel sterilizeren. Uren en uren aan de recepten werken voor het tomatenblad Ik moet dringend werk maken van mijn website en ik kom er ook al niet toe.
we hebben sinds een week een nieuw tv toestel, ik heb alleen nog maar inde vlucht Kurt gezin toen mijn man naar het nieuws aan het kijken was. Indien ik niet gehoord had van www.tuinadvies.be ik zou het niet opgemerkt hebben.
zondag 5 november 2006 - 14:59
annd6

Annd6

Tania,

kan het zijn dat je het even vergeten bent het artikel door te sturen?
Ik heb nog niets ontvangen, is er iets fout gegaan?

Groetjes
Ann
zondag 5 november 2006 - 16:17
Bowie

Bowie

Nee hoor, ik heb die pas vrijdag kunnen versturen, mijn postzegels waren op.
zondag 5 november 2006 - 16:31
annd6

Annd6

OOOO,

je hebt het echt opgestuurd, ik dacht dat je het zou scannen en het zo doorgeven!
Moet je het terughebben achteraf?
Groetjes
Ann
zondag 5 november 2006 - 16:36
Bowie

Bowie

Nee je mag het houden.
zondag 5 november 2006 - 16:41
annd6

Annd6

Dankjewel!
Ik laat het weten als ik het ontvang!

Ann
zondag 5 november 2006 - 16:49
Paulette

Paulette

VS: onderzoekers ontwikkelen paarse tomaten

Tholen – Onderzoekers aan de universiteit van Oregon leggen momenteel de laatste hand aan de ontwikkeling van een paarse tomaat. De tomaat heeft niet alleen een afwijkende kleur maar bezit ook veel meer voedingsstoffen. De kleur van de tomaten is zo donker als een aubergine.

Het nieuwe pigment bevat dezelfde bestanddelen als blauwe bessen en van dit fruit wordt verondersteld dat het de kans op hart- en vaatziekten vermindert. Het onderzoek duurt al zes jaar en de onderzoekers denken het nieuwe ras binnen twee jaar op de markt te kunnen brengen.

Consumenten hoeven niet bang te zijn voor genetische manipulatie want het nieuwe ras is volkomen natuurlijk ontwikkeld op basis van wilde rassen die zijn gevonden in Zuid-Amerika.



Blij te lezen dat het zonder genetische manipulatie is gelukt!

Paulette.
zondag 5 november 2006 - 22:29
annd6

Annd6

Tania,

het artikeltje is aangekomen, dankjewel!
Groetjes
Ann
maandag 6 november 2006 - 13:13
Bowie

Bowie

You're welcome.
maandag 6 november 2006 - 13:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon