menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Asperges 2e-jaars

Linda5

Linda5

Ik heb vorig jaar wat asperges gezaaid om uit te proberen. Ik heb er na het zaaien eigenlijk niet meer naar omgekeken, maar de planten deden het goed. Nu heb ik ze eind maart verplaatst, de beste klauwen eruit gezocht, compost erbij in gewerkt en aangeaard. Ik heb het heuveltje niet al te hoog gemaakt omdat het pas 2e-jaars plantjes zijn. Het is ook maar 1 klein rijtje, maar het lijkt me leuk om zo een paar asperges voor eigen gebruik te krijgen. Nu komen de eerste asperges boven, maar de stengels zijn echt maar een mm of 5 dik. Kan ik er beter de aarde afhalen en ze dit jaar gewoon nog even met rust laten, of is het een kwestie van te weinig mest of te weinig aarde?

Iemand nog tips voor het steken? Ik heb helemaal geen ervaring met asperges kweken en steken. Ik heb vanmorgen een paar stengels geprobeerd te steken, maar bij het uitgraven zijn meer stengels gesneuveld dan dat ik eruit heb gekregen Misschien wel puur omdat de stengels zo dun en kwetsbaar zijn nog.
woensdag 21 april 2010 - 12:04
Linda5

Linda5

Ah bedankt, ik dacht gelezen te hebben dat er vanaf het 2e jaar al wat geoogst kon worden, maar dan haal ik het zand er weer vanaf.
woensdag 21 april 2010 - 16:32
Linda5

Linda5

Okee, dan heb ik dat verkeerd gelezen. Bedankt voor de tip, ik heb vandaag de aarde eraf gehaald en er zitten in ieder geval wel mooi veel stengels aan de planten
donderdag 22 april 2010 - 22:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon