menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Moestuin winterklaar maken

Anke

Anke

Hallo,
Het eerste jaar oogst uit mijn moestuin zit erop, behalve nog wat wortelen en 6 planten spruiten, en de aardbeiplanten. De rest staat er nog wel in maar moet ik eruit gooien. Hoe moet ik mijn moestuin nu verder onder handen nemen voor de winter? Ik heb gehoord van snijrogge als groenbemester zaaien, maar daar ben ik waarschijnlijk al wel te laat mee? Of moet ik er al koemaet opgooien? En gooien jullie de uitgegroeide planten zoals courgette, tomaat, broccoli,... gewoon op de composthoop, of brengt dat risico op ziekten in de compost met zich mee? Wie kan me advies geven?

Alvast bedankt,
Anke
zondag 22 oktober 2006 - 14:06
andre

Andre

Hallo Ankke

Tomatenplanten en broccoli de stronken daarvan zou ik niet op de composthoop gooien, courgette planten dit kan wel. En voor snijrogge te zaaien ben je nog niet te laat. Men kan ook de vrijkomende percelen gewoon bedekken met grof tuinmateriaal ( stro, halfverteerde compost enz).

Groetjes andre
zondag 22 oktober 2006 - 18:13
Anke

Anke

Ok, bedankt, dan wordt dat een welkome job in de herfstvakantie! Maar eerst het onkruid te lijf gaan dat ik heb laten doorgroeien, stom natuurlijk...
zondag 22 oktober 2006 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon