menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardpeer

Ga naar meest recente reactie

deHaan

DeHaan

Ik heb de knollen van de aardpeer gerooid, maar hoe kan je ze het beste bewaren?
woensdag 11 november 2009 - 17:53
Rita1960

Rita1960

deHaan,

best buiten bewaren onder een juten zak, niet uit laten drogen, mogen rustig nat worden. let wel op dat er geen slakken bij kunnen komen.. want dan ben je ze kwijt (gebeurt meer in het voorjaar voordat jij de laatsten ofwel geconsumeerd ofwel geplant hebt.)

groetjes,

Rita
woensdag 11 november 2009 - 18:52
deHaan

DeHaan

Weet je of inkuilen en invriezen ook goede optie,s zijn?
woensdag 11 november 2009 - 19:12
Rita1960

Rita1960

Inkuilen heb ik nooit gedaan.
invriezen? geen idee, ze zijn wel goed winterhard maar of ze tegen een zo lange vrieskou kunnen.. geen idee.

groetjes,

Rita
woensdag 11 november 2009 - 19:22
andre

Andre

Oogst alleen wat je onmiddelijk kan gebruiken en laat de rest gewoon in de grond zitten. Dat is immers de enige plaats waar aardperen goed bewaren, Zelf 30 graden vorst kan hen niet deren, maar dan geraak je er natuurlijk niet meer bij. Leg daarom de afgebroken stengels boven op de grond en daar nog ander strooisel of zelf plastiek bovenop.
Een andere werkwijze bestaat erin een voorraadje voor enkele weken, te oogsten en die in een kelder in vochtig zand in te leggen. Vers geoogste aardperen moet je zo snel mogelijk verwerken. Ze drogen namelijk erg snel uit, waardoor de smaak snel achteruit gaat.

Groetjes andre
woensdag 11 november 2009 - 19:55
Rita1960

Rita1960

Vandaar dus de juten zak erover, die houdt het vocht vast.

Thanx Andre, voor de ook voor mij aanvullende informatie.

groetjes,

Rita
woensdag 11 november 2009 - 20:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon