menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Broccoli laat zn oren hangen

Ga naar meest recente reactie

VoorBoerEnTuinder

VoorBoerEnTuinder

Vrijdag heb ik mijn broccoli plantjes in de volle grond gezet. De foto is zaterdag genomen... één plantje stond er helemaal slap bij. Steel en bladeren hingen tegen de grond. Van de andere plantjes laten enkele bladeren de oren hangen. Compleet slap en verkleurd. De stengel blijft evenwel nog stevig.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en wat is hier aan te doen?
Slappe blaadjes wegknippen?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 31 mei 2009 - 08:52
verbena46

Verbena46

hoe groter de plant hoe meer tijd na het verplanten
en omdat je plant op de foto al veel blad heeft , wacht het dus even af
geef ze tamelijk veel water
van de verkleuring zou je een foto moeten maken dit kan een ziekte zijn

grt Verbena
zondag 31 mei 2009 - 16:02
VoorBoerEnTuinder

VoorBoerEnTuinder

De borccoli-plantjes hebben het weekend overleefd.... de stengels blijven stevig maar de blaadjes zijn ofwel helemaal komen slap te hangen en zijn beginnen verkleuren.
De top van het blad slaat wit uit (foto). Kan de zon hier voor iets tussen zitten of is plantje ziek zoals Verbena opperde?

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 2 juni 2009 - 11:08
Eve

Eve

Verbrand, misschien? Heb hetzelfde gehad toen ik mijn komkommers buiten zette.

Succes,

Eve
dinsdag 2 juni 2009 - 18:32
Rita1960

Rita1960

lijkt idd op verbranding door de zon. Ze groeien er wel overheen. 'k weet niet hoe je ze hebt opgetrokken maar ik zet mijn kleine koolplantjes eerst alleen in de vroege ochtend zon en naarmate ze ouder worden zet ik ze op plaatsen waar de zon langer schijnt, zodat ze aan de zon kunnen wennen. want bij mij in de moestuin staan ze van 's ochtend vroeg tot laat in de middag in de zon.

groetjes,

Rita
dinsdag 2 juni 2009 - 22:19
VoorBoerEnTuinder

VoorBoerEnTuinder

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze vanuit de veranda onmiddellijk in de moestuin heb gezet waar ze ook van 's morgens tot (dezer dagen) omstreeks 17 uur zon krijgen...

Een beginnersfout zou ik zeggen.

Ze verslappen ondertussen niet meer, maar er komen ook geen nieuwe bladeren aan of enige groei valt er voorlopig ook niet waar te nemen,.... of ben ik te ongeduldig misschien?
woensdag 3 juni 2009 - 13:34
Eve

Eve

Ze komen er wellicht wel weer door, 2 van mijn 4 komkommerplanten krijgen weer bladeren sinds ze beschut staan.
Ik heb dus dezelfde beginnersfout gemaakt Oeps!
woensdag 3 juni 2009 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon