menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Obama

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Gelezen in het blad Moestuin, dat de vrouw van Obama in de tuin van het witte huis een groentetuin heeft om uit te dragen dat eigen groenten zo gezond en smaakvol zijn.
Zo zie maar in welke kringen we ons begeven.
donderdag 28 mei 2009 - 17:42
andre

Andre

Nu proberen om ze lid te laten worden

grt andre
donderdag 28 mei 2009 - 18:04
Thanja

Thanja

Ik heb het ook gelezen. Ik vind het mooi dat ze het moestuinieren op deze manier uitdragen. Ik vond het ook een leuk en interessant stuk om te lezen.

Ik vraag me af of ze lid willen worden van dit forum, maar waarom stuur je de Oranjes geen uitnodiging?

donderdag 28 mei 2009 - 18:51
rialle

Rialle

Ja dat had ik ook gehoord, en ik had meteen sympathie voor die vrouw. Voor haar man ook trouwens! Ik vind het een fantastisch stel.

Hoe zou men nu aan de email-adressen komen van zo iemand om ze inderdaad uit te nodigen? Lijkt me geweldig!

Tuinieren de Oranjes ook dan?

Groetjes Rialle
donderdag 28 mei 2009 - 19:12
Rita1960

Rita1960

Zijn wij nu ook presidentieel???

groetjes,

Rita
donderdag 28 mei 2009 - 20:06
lentemode

Lentemode

Wat zou men in dit geval bedoelen met 'eigen' groenten ?

Volgens mij zijn dat toch groenten waar je ZELF voor gewerkt hebt, niet ?

Mia
donderdag 28 mei 2009 - 20:58
Thanja

Thanja

Als je het artikel mag geloven, schoffelen Obama, zijn vrouw en dochters zelf ook in de moestuin. Er worden ook kinderen uitgenodigd om te helpen.

De koks van het Witte Huis bepalen mede wat er in de tuin wordt geteeld, aangezien zij het klaar moeten maken.
donderdag 28 mei 2009 - 22:10
Thanja

Thanja

Het NRC wijdde hier eerder ook al een artikel over. Een deel van het artikel vind je terug in het artikel van Moestuin.

Een klein stukje:

Moestuin bij het Witte Huis voor de Obama’s

Ruim 20 leerlingen van een basisschool in Washington zijn gisteren begonnen met het omploegen van een deel van de tuin bij het Witte Huis. Onder begeleiding van First Lady Michelle Obama werd een moestuin van 100 vierkante meter aangelegd. Michelle Obama wil daarmee een voorbeeld stellen, zij hield al vaker een pleidooi voor gezondere voeding.
„Ik wil dat ons gezin, onze medewerkers en de mensen die op bezoek komen in het Witte Huis en hier dineren, verse groenten en fruit krijgen voorgeschoteld. Bovendien merk ik bij mijn eigen kinderen dat ze meer groente eten als het ook lekker smaakt”, aldus Michelle Obama. Ze wordt de eerste presidentsvrouw met een eigen moestuin sinds Eleanor Roosevelt tijdens de Tweede Wereldoorlog.


Het hele artikel staat hier. http://www.nrc.nl/buitenland/article2188731.ece/Moestuin_bij_het_Witte_Huis_voor_de_Obama_s
donderdag 28 mei 2009 - 22:16
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik kan het best berijpen, dat zijn vrouw daar aan begint als ik nu mijn nieuwe aardappels eet en van mijn aardbeien met honing zit te smullen. Heerlijk!! Ze schijnt wel af ten toe hulp te krijgen van haar man bij het onkruid wieden. Dat zou ik nu ook wel kunnen gebruiken van mijn echtgenote nu ik terug ben van vakantie. Maar na vandaag heb ik die schade ook al weer ingehaald. Nu moet ik hoog nodig water gaan geven, want het is hier kurkdroog.
vrijdag 29 mei 2009 - 07:18
Jorg

Jorg

Nog steeds kurk droog ja? Had er ook veel last van de afgelopen weken maar na de buien van afgelopen dagen is er geen sprake meer van droogte

Is in iedergeval een leuk artikel in moestuin. Zo'n moestuin van de obama's geeft een goed signaal af aan de amerikanen. Niet alleen voor de creditcrises maar ook voor de gezondheid.
vrijdag 29 mei 2009 - 10:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon