menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uien diep geplant probleem

Ga naar meest recente reactie

suldrun

Suldrun

hai

ik heb gisteren rode uien geplant net zoals andere bolletjes 2 keer zo diep. Nu lees ik dat het puntje boven de grond uit moet steken.
Mijn vraag is moet ik ze weer opgraven of kan ik ze laten zitten. En wat is de reden dat het puntje boven de grond moet.

alvast bedankt

groetjes nynke
donderdag 19 maart 2009 - 08:29
cetinel

Cetinel

aangezien ze nog maar net in de grond steken zou ik ze herplanten,hebben toch nog geen wortelkes...
waarom ze juist zo geplant moeten worden heb ik me eigenlijk nog nooit afgevraagd...,maar bij bloembollen gaat het om de bloemen en bij ui oogsten we de bol,mischien dat daar het schoentje wringt? dat de bol niet goed genoeg kan groeien of afrijpen of zo??(ik zeg maar wat hoor )
donderdag 19 maart 2009 - 12:01
printemps

Printemps


Ja inderdaad
Best wel raar hé
Maar ajuin groeit bijna helemaal bovengronds

mvg
lentean
donderdag 19 maart 2009 - 18:07
danny2

Danny2

Zou ze zeker terug uithalen daar ze in de grond gaan rotten , tenzij het losse zandgrond is kunnen de bollen zich in de grond onvoldoende ontwikkelen. Uien houden ook van warmte op de bollen om dik te worden. In de eerste maanden moet vooral het blad zich ontwikkelen en ook de wortels.

groetjes danny
donderdag 19 maart 2009 - 19:25
suldrun

Suldrun

oke hopen dat het zondag weer mooi weer is dan zal ik de kopjes weer boven de grond zetten.

bedankt voor de andwoorden
donderdag 19 maart 2009 - 20:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon