menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afrikaantjes tegen bladluis en aaltjes.

Ga naar meest recente reactie

Markie

Markie

Nu hoor ik van iemand dat niet alle soorten Afrikaantjes even effectief zijn voor grondontsmetting (aaltjes) en sommige soorten zelfs waardeloos.
Weet iemand daar meer over?
Hij kende geen namen, maar die van hem zijn hele lage gedrongen plantjes waarvan de bloemen bijna halve bollen zijn.
vrijdag 25 juli 2008 - 14:12
ernestine62

Ernestine62

ja klopt dat zijn de gewone normale afrikaantjes die je zo in een winkel koopt alleen weet ook ik niet de naam sorry.
ernestine
zondag 27 juli 2008 - 02:43
Markie

Tekst aangepast

Markie

Dan heb ik dus abnomale Afrikaantjes?

Wij hebben:
-Jolly Jester, 55cm hoog, mooi patroon van geel en rood
-Patula Naughty Mariëtta, 30cm hoog, met vrolijke gele bloemen met een rode tekening in het hart
-Patula Red Metamorph, 20 cm hoog, extra grote bloemen (4 cm) in een mooie fluweelen helderrode kleur met een goudgeel toefje in het midden en een goudgeel randje om de bloemblaadjes.

Door elkaar gezaaid geeft dat een prachtig bouquet met 3 lagen met verschillende bloemen.
Ze beginnen wel te kruisen...


zondag 27 juli 2008 - 12:04
andre

Andre

Markie

De meest aangewezen tagetes soort is de gewone Tagetes patula of klein Afrikaantje. Tagetes erecta of groot Afrikaantje, met de pomponachtige ronde bloemen, is ook geschikt. De minder voorkomende Tagetes tennifolia of sterafrikaantje zou dan minder geschikt zijn

Grt andre
zondag 27 juli 2008 - 14:26
ernestine62

Ernestine62

aangezien ik niet zoveel verstand heb van planten maar wel van groente.

en abnormaal? ha ha ha
m.v.g ernestine
zondag 27 juli 2008 - 14:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon