menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoge peulen en sugarsnaps

Ga naar meest recente reactie

Anke

Anke

hallo, ik had enkele 'wigwams' van bamboe en ander tuinhout gemaakt om mijn peulen en sugarsnaps langs omhoog te leiden. Rond elke stok heb ik een 5tal zaden geplant, die nu al planten zijn van zo'n 20 cm. Maar ze willen niet omhoog klimmen! Ik heb dus enkele vragen:
- hoeveel zaden voorzie je best per stok, zoadt de boel niet gaat schimmelen (of is daar weinig kans toe?)
- hoe krijg ik de planten omhoog?
groetjes,
Anke
dinsdag 13 mei 2008 - 13:56
cetinel

Cetinel

mischien draden rondom spannen,volgens mij zijn bamboestokken te glad??
ik heb ook hoge schelperwten gezet,maar daar heb ik tussen 2 grote bamboestokken een stuk afsluiting van bekaart( handig zo een oude omheining die je uitsteekt...kun je nog wat met het "afval")draad gespannen en daar groeien mijn erwten tegen
de sugar snaps hoeven niet gesteund dacht ik? of heb jij hoge,
mischien kun je best heel in het begin de planten zelf een keertje vastzetten rond de stok,
dinsdag 13 mei 2008 - 14:10
Anke

Anke

Da's alvast een idee voor volgend jaar: een stuk kippendraad
Ik ga eens kijken of ik de boel kan redden met wat draad voor dit jaar...
dinsdag 13 mei 2008 - 14:31
andre

Andre

Anke.

Ook voorzichtig aanaarden helpt

andre
dinsdag 13 mei 2008 - 17:20
Anke

Anke

bedankt! Ik ga aanaarden en touwtjes spannen vanaf de top tot beneden. Zouden ze dan hierin grijpen? Zelfde probleem in mijn schooltuintje: de kinderen van mijn klas hebben ook klimmers gezzaid, en ik dacht om ze er gewoon een stokje naast te laten zetten, maar dat zal dus niet lukken? Probleem is dat ze telkens maar 2 of 3 zaden van elke soort hebben geplant, dus een gaas kan niet.
dinsdag 13 mei 2008 - 18:29
andre

Andre

Anke.

Grijpen zullenze doen. Voor het schooltuintje is er ook een oplossing, zet gewoon wat stokjes naast en verbind die met wat touwtjes of weef met wat stokjes een klimrekje.

andre
dinsdag 13 mei 2008 - 19:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon